

Deze commissie houdt zich vooral bezig met de organisatie van binnen- en buitenschoolse activiteiten.
Leden van de OAC
De OAC bestaat uit een wisselend aantal leden. Ouders kunnen zich hiervoor aanmelden door zich te melden bij een leerkracht of een zittend OAC-lid. Ook kunt u contact opnemen met de voorzitter of secretaris van de OAC, zie contactgegevens verderop.
Ongeveer 6 x per schooljaar wordt door de OAC vergaderd. De leden van de OAC zijn verdeeld over een aantal werkgroepen (per activiteit). In deze vergaderingen worden de activiteiten vooraf besproken en later geëvalueerd. Bij de vergaderingen van de OAC is altijd een teamlid van BS Meander aanwezig om een goede communicatie tussen ouders en school te waarborgen. Indien nodig is er contact met de MR (kan op beider verzoek) omtrent lopende zaken.
OAC-leden schooljaar 2021-2022
Mailadres: oacmeander@outlook.com
Ouderbijdrage
De OAC beheert de ouderbijdrage. De bijdrage van de ouders wordt elk jaar opnieuw vastgesteld in overleg met de directie. De ouderbijdrage is niet verplicht, maar zonder deze bijdrage wordt het lastig om sommige activiteiten te kunnen bekostigen.
De ouderbijdrage is €35 per kind per schooljaar. U krijgt aan het begin van het schooljaar een brief met daarin het verzoek deze bijdrage over te maken. U leest daarin ook hoe u de bijdrage in termijnen kunt betalen. Bij het maken van de begroting gaan wij er vanuit dat alle ouders hun bijdrage voldoen, wetende dat de ouderbijdrage een vrijwillige bijdrage is!
Mochten de kosten voor de ouderbijdrage voor uw gezinssituatie tijdelijk of structureel voor onoverkomelijke problemen zorgen, dan zijn er via o.a. stichting Leergeld mogelijkheden tot gedeeltelijke of volledige financiering van de kosten van de ouderbijdrage. De directie vertelt u graag meer over deze mogelijkheden indien dat voor u van toepassing is. Uiteraard kunt u ook zelf contact opnemen met stichting Leergeld via telefoonnummer 013-5801211, via het e-mailadres info@leergeldtilburg.nl of kijk eens op de website www.leergeldtilburg.nl
De ouderbijdrage wordt in schooljaar 2021-2022 als volgt besteed:
Activiteit | Bedrag per schooljaar per leerling. | Besteding |
Sinterklaas | €7.50 | Cadeautjes voor de kinderen, voor iedere klas een klassencadeau, strooigoed, onderhoud van Pietenpakken en Sinterklaaspak en versiering van school. |
Kerst | €1.50 |
De kerstviering is verdeeld in drie verschillende vieringen: Jaar 1: lampionnentocht De bijdrage bestaat uit drank bij het kerstbuffet, servetjes, theelichtjes voor alle kinderen, lampionstokjes met een theelichtje met batterij (jaar 1), inkoop soep/brood voor verkoop goede doel (jaar 3). Onderhoud kerstversiering van school |
Pasen | €1.00 | Verzorging paasontbijt in de klas, chocolade-eieren en onderhoud pak Paashaas |
Carnaval | €1.00 | Versiering school, huur DJ, onderhouden pakken Prins Carnaval, drank en versnapering |
Sportdag | €1.00 | Huur atletiekbaan Dongen, drank en versnapering |
Meanderdag | €15.00 | Uitstapje per klas door leerkracht geregeld. Wisselende besteding, van treinkaartje tot huur survivalbaan, drank en versnapering |
Extra excursies | €1.00 | Bijdrage aan de excursies die vanuit school worden geregeld, bijvoorbeeld het Natuurmuseum |
Activiteit groep 8 | €1.00 | Organisatie kamp |
"Groot" schoolreisje of grote activiteit in lustrumjaar (5-jaarlijks) |
€2.50 | Bijvoorbeeld 2017-2018 schoolreisje Efteling: entree/lunch in Efteling, rugzakje, drinken en versnapering |
Festiviteitenpot (bedrag wordt jaarlijks gespaard tot het lustrumjaar). |
€2.50 | Grote activiteit in lustrumjaar, bijvoorbeeld schoolreisje naar de Efteling in 2017. In totaal dan €12.50 beschikbaar in het lustrumjaar. |
Aanvullend | €1.00 | Onvoorziene kosten, bijvoorbeeld langdurig ziekte leerkracht |
Klik hier voor het huishoudelijk reglement.
Klik hier voor aanvullende informatie.
Na ontvangst zullen wij vrijblijvend met u een gesprek inplannen. We bellen u terug.